Pozycjonowanie stron a CTR
Dlaczego warto sprawdzać CTR w Google?
Sprawdzaj skuteczność pozycjonowania strony dzięki CTR na ważnych frazach kluczowych
Skuteczne pozycjonowanie to przede wszystkim dobra strategia i statystyki.
Jedną z kluczowych statystyk w SEO jest współczynnik CTR, czyli ilość kliknięć w nasz link do ilości jego wyświetleń. Liczymy go z prostego wzoru:
(Ilość kliknięć / Ilość wyświetleń ) * 100% = CTR %
Współczynnik ten pokazuje, jak skuteczne jest nasze pozycjonowanie, pod daną frazą kluczową w pozyskiwaniu kliknięć z wyszukiwarki. Oczywiście CTR nie odwzorowuje skuteczności sprzedaży. Jest liczbą bazową, która podpowiada nam czy użytkownicy są zainteresowani naszą witryną.
Wartość CTR jest liczona w procentach (%) po to, aby łatwo porównać skuteczność fraz oraz zainteresowanie użytkowników wyszukiwarki.
Sprawdzanie CTR powinno odbywać się cyklicznie, ponieważ pomoże wykryć nietrafione frazy kluczowe, a także wybrać te, którym warto poświęcić najwięcej czasu SEO, aby poprawić pozycję.
Przyjęło się mówić, że nikt nie wchodzi na drugą stronę Google, to oznacza, że CTR stron z drugiej podstrony wyszukiwania jest bliski zero. Statystyki to potwierdzają. Zwykle pierwsza trójka Google zbiera 50% ruchu organicznego, czyli niepłatnego.
Zdarzają się przypadki, że pierwsza pozycja to nawet 75% ruchu. CTR zależy również od wielu innych czynników. Wyróżniającego się title strony, atrakcyjnego description czy wyników rozszerzonych.
CTR również może rosnąć gdy pod daną frazą rzadko wyświetlają się reklamy Google Ads i nie występują dodatki takie jak pozycje w mapach i multimedia jak filmy na youtube.
Potrzebujesz informacji? Napisz do nas!