Pozycjonowanie stron a CTR

Dlaczego warto sprawdzać CTR w Google?

Sprawdzaj skuteczność pozycjonowania strony dzięki CTR na ważnych frazach kluczowych

Co to jest CTR w pozycjonowaniu stron?

Skuteczne pozycjonowanie to przede wszystkim dobra strategia i statystyki.

Jedną z kluczowych statystyk w SEO jest współczynnik CTR, czyli ilość kliknięć w nasz link do ilości jego wyświetleń. Liczymy go z prostego wzoru:

(Ilość kliknięć / Ilość wyświetleń ) * 100% = CTR %


Współczynnik ten pokazuje, jak skuteczne jest nasze pozycjonowanie, pod daną frazą kluczową w pozyskiwaniu kliknięć z wyszukiwarki. Oczywiście CTR nie odwzorowuje skuteczności sprzedaży. Jest liczbą bazową, która podpowiada nam czy użytkownicy są zainteresowani naszą witryną.

Wartość CTR

Wartość CTR jest liczona w procentach (%) po to, aby łatwo porównać skuteczność fraz oraz zainteresowanie użytkowników wyszukiwarki.

Sprawdzanie CTR powinno odbywać się cyklicznie, ponieważ pomoże wykryć nietrafione frazy kluczowe, a także wybrać te, którym warto poświęcić najwięcej czasu SEO, aby poprawić pozycję.

CTR w Google

Przyjęło się mówić, że nikt nie wchodzi na drugą stronę Google, to oznacza, że CTR stron z drugiej podstrony wyszukiwania jest bliski zero. Statystyki to potwierdzają. Zwykle pierwsza trójka Google zbiera 50% ruchu organicznego, czyli niepłatnego.

Zdarzają się przypadki, że pierwsza pozycja to nawet 75% ruchu. CTR zależy również od wielu innych czynników. Wyróżniającego się title strony, atrakcyjnego description czy wyników rozszerzonych.

CTR również może rosnąć gdy pod daną frazą rzadko wyświetlają się reklamy Google Ads i nie występują dodatki takie jak pozycje w mapach i multimedia jak filmy na youtube.

Kontakt

Potrzebujesz informacji? Napisz do nas!

© SEOStudioCK  Kielce